Shockwave therapie

Volg bij Snel Herstel Fysiotherapie in Almere shockwave therapie. Deze vorm van fysiotherapie kan een oplossing zijn voor chronische pijn klachten als hielspoor, verkalking in de schouder, tennisarm of golfelleboog. In onze moderne praktijk hanteren wij een zeer persoonlijke benadering, zodat jij je direct welkom voelt.

“Shockwavetherapie is een moderne en zeer effectieve behandelmethode voor het behandelen van chronische peesaandoeningen.”

Dé experts in shockwave therapie in Almere

• Ervaren fysiotherapeuten
  • Wij zijn in Almere dé experts in shockwave therapie
  • Wij beschikken over een uitgebreide en moderne praktijk met een prettige, rustige sfeer
  • Toegankelijk
  • Persoonlijke benadering: jij staat centraal
  • Kinderen zijn bij ons altijd welkom

Ervaar jij chronische pijn in je schouder, nek of rug en heb je al verschillende injecties, medicaties en/of fysiotherapieën gevolgd zonder resultaat? Probeer dan shockwave therapie bij Snel Herstel Fysiotherapie in Almere Buiten.

Wat is shockwavetherapie?

Shockwavetherapie werkt met een apparaat waar geluidsgolven uit komen. Deze golven verplaatsen zich onder een bepaalde druk door je huid naar de plek waar je klachten zich bevinden. Door deze geluidsgolven verbeteren de bloedsomloop en stofwisseling in het klachtengebied waardoor de pijn afneemt. Op deze manier stimuleert shockwave therapie het lichaam om de klachten zelf te genezen.

Hoe gaat een behandeling in zijn werk?

Voorafgaand aan de shockwave therapie behandeling in Almere onderzoekt onze fysiotherapeut jouw klachten, eventueel maakt hij of zij ook een echo. Vervolgens brengt de fysiotherapeut wat gel aan. Dit helpt om de geluidsgolven beter over te brengen. De fysiotherapeut richt de golven via een behandelkop op het te behandelen gebied.

Onze fysiotherapeut kan de frequentie en intensiteit van de geluidsgolven tijdens de shockwavetherapie behandeling veranderen.

De voordelen én bijwerkingen van shockwave therapie in Almere

Een shockwave therapie behandeling ondergaan in Almere Buiten biedt vele voordelen:

• Een behandeling zonder geneesmiddelen of chirurgie
  • Gemiddeld zijn er 5-6 behandelingen nodig voor een succesvol resultaat
  • Pijnverzachting en herstel van de volledige mobiliteit na enkele behandelingen
  • Weinig bijwerkingen

Er kunnen dus wel bijwerkingen voorkomen. Zo kan direct na de behandeling een lichte roodheid of zwelling ontstaan. Daarnaast kan de behandeling pijn doen. Onze fysiotherapeut legt bij iedere stap uit wat hij doet en gaat doen.

Van fysiotherapie tot dry needling

Snel Herstel Fysiotherapie biedt nog vele andere fysiotherapievormen aan in Almere en omgeving.

Maak nu een afspraak

Heb je last van chronische pijn in de schouder of andere peesontstekingen? Kies dan voor shockwave therapie in Almere bij Snel Herstel Fysiotherapie. Maak direct een afspraak. Als je eerst meer wil weten over deze fysiotherapievorm, neem dan contact met ons op.

Contact opnemen kan door te bellen of te whatsappen naar 06-16263691, te mailen naar Snelherstelfysiotherapie@gmail.com of vul ons contactformulier in.